Recept !



mina fina marsipan kakor.
men dom är väldigt enkla att göra, så om du
inte har något att göra så varför inte ? läs av receptet och gör egna :)

marsipan - man får ha hur mycket man vill.
matlagningschocklad - en halv räcker.
störsel - jag använde hela.

nu ska jag förklara hur man gör sen ;)

marsipanen som man köper är oftast
vitt och trist. så jag tog i karamell färg i också.
man her i marsipanen i en bunke och sedan her man i karamell färgen.
rör om med händerna tills den blir mjuk.
sedan smälter man chockladen tills den blir helt mjuk och len.
rulla sedan marsipanen till en smal&lång orm.
sen skär du den i små bitar och formar dom till avlånga bollar.
doppa dom i den smälta chockladen och rulla dom sen i ströslet.

jag hoppas ni förstår, för jag är inte så duktig på att förklara XD .

© copyright by matildea
 Kommentarer

  Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:

  Kommentar:

  © copyright by matildea